Fandom

Wiki Chuck Palahniuk

Doomed

52strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Opis

Doomed-us.jpg

Maddison powraca na ziemię jako duch skazana na rok nękania swoich rodziców. W retrospekcjach poznajemy wcześniejsze losy bohaterki, w tym śmierć jej kota, który zatkał kanalizację w Beverly Wilshire Hotel. Śmierć, która nie była sprawką Maddison. Dopiero potem dziesięcioletnia dziewczynka kogoś zabija. Morderstwo, czy samoobrona? Wszystko wskazuje na to, że właśnie ten czyn był główną przyczyną jej potępienia. Powoli odkrywamy również trwający wieki spisek, który ma na celu uczynienia z Maddy zawiciela dusz.

Aha, i nadchodzi także do końca świata.

Szczegółowy opis

„Doomed”, kontynuacją „Potępionych”, rozgrywa się w trzech czasach: przyszłości (przepowiednie Leonarda), przeszłości (wspomnienia Maddison z wizyty u dziadków) i akcji właściwej.

Jak tweetuje Leonard, starożytni przepowiedzieli, że Apokalipsa zacznie się w Los Angeles, dziś o 15:00. Dojdzie do wielkiej ulewy, ulicami uciekać będą szczury. W alei gwiazd stać będzie dziewczyna w Manolo Blahnkach, którą Szatan zabierze limuzyną. Dziewczyna przed odjazdem stworzy małą plastikową laleczkę, idola, którą wrzuci do płynącej ulicami wody. Laleczka spłynie w ten sposób do morza, gdzie będzie się łączyła z innymi śmieciami z plastiku, aż przybierze formę dziecka. I dziecko to wyjdzie na plażę, gdzie spotka matkę Maddison, a matka Maddison przekona się, że dzieckiem owym, jest właśnie jej córka!

W swoich tweetach, które zaczyna pisać dnia 21 grudnia o godzinie 6:03, Maddison buntuje się przeciw temu, że jest wytworem scenariusza Szatana i że ma doprowadzić do apokalipsy. Uwięziona na ziemi na okrągły rok, odwiedza mieszkanie swoich rodziców. Zastaje tu ducha babci, a także ojca, który uprawia seks z Babette. Babette w wolnej chwili wspomina jej, że nie może ufać Leonardowi i reszcie, bo ci chcą wykorzystać ją do własnych celów. Wkrótce natrafia tez na łowcę duchów, wynajętego przez jej rodziców. Łowca, pan K, uzależniony od Ketaminy, która pozwala mu rozmawiać z duchami, zabiera ją w podróż do matki, którą rozstała się z ojcem Maddy. W trakcie loty, Maddison dowiaduje się, że jej rodzice pod wpływem jej telefonu z Piekła założyli nową religię, Buryzm, oferującą zbawienie poprzez niekulturalne zachowania i brak hamulców moralnych, którą zachwycił się świat, i wspomina wakacje spędzone u dziadków.

Trafiła tam bowiem rodzice mieli dość jej wymyślonych ekscesów seksualnych, którymi ich raczyła by zwrócić na siebie ich uwagę. Tam dziewczynka odkryła przyjemność z czytania książek i pogrążyła w lekturze dzieła Darwina. Jednocześnie odkryła, że od lat do dziadków i jej rodziców dzwonili telemarketerzy, jak np. Leonard, którzy kierowali losami całej jej rodziny. To oni sprawili, że jej rodzice stali się sławni i ją urodzili. Zdradzili im też, że Maddison będzie musiała umrzeć.

Pod wpływem lektury Darwina Maddison postanowiła odkryć jakąś wyspę i nowe zwierzęta i za tajemniczy ląd uznała wysepkę drogową, gdzie ostatecznie musiała skorzystać z męskiej toalety, z powodu awarii damskiego WC. Tu jednak szybko doszło do zdarzenia, które zmieniło jej życie. Oto bowiem przez dziurę w metalowej ściance kabiny ktoś włożył penisa. Maddy uznała to za psie odchody, bo było podobne kształtem i zapachem, i zaczęła z całej siły bić książką. Wykastrowała w ten sposób napastnika, którym okazał się jej dziadek. Dziadek wykrwawił się na podłogę, ale przeklął ją za ten czyn. Teraz Maddison uważa, że to przez ten czyn trafiła do Piekła. Potem zaczęła jeść by przytyć, żeby nie rozpoznano morderczyni po wyglądzie.

Wkrótce potem umarła babcia z powodu raka płuc i Maddy wróciła do rodziców. Ci kupili jej kotka, ale wiedzieli, że ten umrze. Wszystko po to, by zapoznać ją ze śmiercią. Dziewczynka przy tej okazji dowiedziała się, że plan Apokalipsy zakładał, by jej rodzice zostali sławni. Chodziło o to, żeby po jej śmierci cały świat się o tym dowiedział i popadł w żałobę, a zarazem dał się porwać Buryzmowi. W końcu co powiedzą celebryci staje się modą, jak i ta religia. Zresztą jej późniejszy telefon z Piekła też był zaaranżowany, by wszystko wprawić w ruch. Usłyszała również, że to Bóg ją stworzył i kierował od początku, by stała się ofiarą i nową Persefoną, która zaprowadzi na powrót ład, pokonując Szatana.

Maddison i K docierają do Madlantydy, zbudowanego przez jej rodziców sztucznego lądu z plastiku zbieranego z całego świata. Ich marzeniem było zebrać zanieczyszczenia i przemienić je w taki raj. Ich wyspa na dodatek ma kształt twarzy Maddy. Jest tu też świątyni Burystów, w której ktoś się kryje. Przybyli tu też ojciec Maddison i Babette, która, jak domyśla się Maddy, nie jest duchem, a Demonem. Matka Maddison nie wierzy jednak, że pan K sprowadził ich córkę z powrotem, bowiem ta już do nich wróciła. Do 15:00 pozostaje niewiele czasu. To Maddison poznaje resztę historii własnych rodziców, którzy ćpali i chcieli by ćpała i ona, bo nie mogli znieść myśli, że ich córka musi umrzeć. Pocieszali się jednak obietnicą, że Maddison wróci do nich. Zgodnie z przepowiednią wzięli nawet Gorana na wychowanie, pewni, że to on ją uśmierci. Wszyscy idą do świątyni, gdzie jest Maddy-idol. Prawdziwa Maddy wchodzi w ciało pana K i walczy z nią. Przewracają świecie i wybucha pożar, który zaczyna trawić wyspę z plastiku. Dym zaczyna truć cały świat, a ponieważ ludzie są zepsuci przez Buryzm, każdy trafi do Piekła i wygra Szatan. Nagle Maddison odwiedzają duchy jej dziadków, od których dowiaduje się, że dziadek wcale nie był zboczeńcem. Umarł wtedy, ale wcześnie, na zawał, ale jego ciało coś opanowało i zabrało do WC. Dziewczyna domyśla się, że tym czymś był Szatan i zaczyna naśmiewać się, że go wykastrowała. Babette na zlecenie wściekłego Szatana morduje jej rodziców, a także schwytał duszę, jej kotka. Maddison dochodzi do wniosku, że skoro tak dogryzła Szatanowi, nie może być jego wytworem – żaden bohater nie dowaliłby tak autorowi. Coraz więcej dusz wsiada do limuzyny, w tym rodzice Maddy, którzy przekonani, że jadą do Raju, namawiają córkę, by wsiadła wraz z nimi. Maddison buntuje się jednak. Ma pomysł co zrobić, jak pogodzić Boga i Szatan i ocalić świat. Chyba. Łapie kotka i zaczyna biec.

KONIEC (?)

Ciekawostki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki