Fandom

Wiki Chuck Palahniuk

Phoenix

52strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Phoenix-chuck-palahniuk-header.jpg

Opis

Napisana w rzeciej osobie, licząca zaledwie 32 strony nowelka dostępna w formie cyfrowej na Kindle opowiada o pewnym małżeństwie.

Rachel poślubiła Teda bo był nieskomplikowany i lojalny. Ale był też przywiązany do swego nędznego domu (zbudowanego z czarnego granitu, w którym każda najmniejsza nawet rzecz byłą czarna) i swej pierwszej miłości, starego, napuszonego kota o imieniu Belinda Carlisle. Gdy Rachel zachodzi w ciążę, Ted niechętnie zgadza się przenieść i oddać kota. Ale domu nie sprzedaje, a Belinda Carlisle ciągle czuje się przez budynek prześladowana: każdego dnia stwór rośnie i śmierdzi coraz bardziej. Kiedy dom spala się spala sie do fundamentów w dziwacznym porzaże,wikrótce rodzi się ich córka, April - ślepa a małżeństwo zmienia sie nie do poznania. Dopiero trzy lata później, przy okazji podróży służbowej, Rachel zaczynają liczyć się z uszczerbkiem.

W pokoju hotelowym w Orlnado, z dala od Teda i April, Rachel zaczyna się zastanawiać: Czyżby jej naiwny mąż był bardziej mściwy i cwany niż Rachel mógł sobie wyobrazić? Czy  wygra bitwę, czy zamiast tego straci co więcej?

Na wojnie i w miłości wszytskie chwyty są dozwolone....

Szczególoy opis

Rachel poślubiła Teda bo był nieskomplikowany i lojalny. Ale był też przywiązany do swego nędznego domu (zbudowanego z czarnego granitu, w którym każda najmniejsza nawet rzecz byłą czarna) i swej pierwszej miłości, starego, napuszonego kota o imieniu Belinda Carlisle. Gdy Rachel zachodzi w ciążę, Ted niechętnie zgadza się przenieść i oddać kota. Ale domu nie sprzedaje, a Belinda Carlisle ciągle czuje się przez budynek prześladowana: każdego dnia stwór rośnie i śmierdzi coraz bardziej. Kiedy dom spala się  do fundamentów w dziwacznym porzaże,wikrótce rodzi się ich córka, April - ślepa a małżeństwo zmienia sie nie do poznania. Dopiero trzy lata później, przy okazji podróży służbowej, Rachel zaczynają liczyć się z uszczerbkiem.

W pokoju hotelowym w Orlnado, z dala od Teda i April, Rachel zaczyna się zastanawiać: Czyżby jej naiwny mąż był bardziej mściwy i cwany niż Rachel mógł sobie wyobrazić? Czy  wygra bitwę, czy zamiast tego straci co więcej? Poza tym martwi ją fakt, że córka, choć mąż daje ją do telefonu, wcale się nie odzywa. Czyżby była na nią zła za wyjazd, czy może coś się stało i Ted wcale nie przekazuje April słuchawki? W sieci wyczytuje bowiem o dziecku pogryzionym  w jej mieście przez psa - dziecku leżącym w ciężkim stanie w szputalu.

W końcu żąda od Teda by zmusił ich córkę do odezwania się, a gdy to nie skutkuje, Rachel usłyszawszy jedynie oddechy córki w słychawce, każe mężowi wyjść, by mogła z nią porozmawiać. Opowiada wtedy, że to ona spaliła dom. Kiedy dowiedziała się, że jest w ciąży, bała się toksoplazmozy, którą dziecko zarazić mógłby kot. Toksoplazmozy, która może oślpić lub zabić. Chciała pozbyć się Belindy, ale Ted poprosił o czas na znalezienie jej nowych właścicieli - czas miał być do skończenia się karmy. Ale karmy przybywało, więc Rachel, przekonawszy się, że kot wypróżnia się do kominka, włączyła ogiń, gdy Belinda była w środku i poszła z mężem na imprezę świąteczną u sąsiadów. Tak spłonął dom, ale April i tak oślepła, bo rodzice byli już zarażeni toksoplazmozą. Słysząc to April zaczyna płakać. Ale wszystko słyszał tez Ted, który również zalewa się łzami, a Rachel mówi wszystkim Dobranoc i na tym kończy się historia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki